Перспективне планування з ОБЖД (всі вікові групи), зима

Молодша група.

Перший день.

«Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за змінами, які відбулися у природі. Закріпити ознаки зими. Д/гра «Коли це буває?» ПДД: «Білий сніг – брудна вода», «Різні стани води».

Заняття: «Несподівана зустріч». Конструювання «Будиночок для звірят».Мета: навчати дітей правил безпечної поведінки з тваринами, підвести до розуміння, що контакти з тваринами інколи шкодять здоров’ю, розвивати конструкторські здібності, виховувати повагу до тварин і дбайливе ставлення до них.

Перша прогулянка: Спостереження за змінами, що сталися на майданчику, квітнику. Розчистимо доріжки від снігу.Рухливі ігри: «Влучи сніжкою в коло», «По рівненькій доріжці».Бесіда: «Хуртовина, заметіль.»Мета: ознайомити дітей із стихійними природними явищами взимку, поведінкою під час такої ситуації.

Друга половина дня: Психогімнастика.Бесіда на тему: «Обережно: бурульки, ожеледиця!». Зачитати віршА. Костецького «Бурульки» («Валеологія щодня», ст.. 77)Мета: формувати у дітей уявлення про бурульки, ожеледицю як природні явища.

Дидактична гра «Вилікуємо ведмедя»

Вечір: прислів’я та приказки про небезпечні речі і ситуації.

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: розгляд серії картинок із зображенням видів спеціального транспорту.Рухливі ігри: «Горобці та кіт», «Кольорові автомобілі»Бесіда: «Що для чого: зупинка, перехрестя, світлофор, зебра»

Комплексне заняття з ознайомлення з навколишнім світом, з розвитку мовлення: «Порівняння автобуса і тролейбуса», читання вірша В. Паранової «Поведінка в тролейбусі». Розглядання сюжетних картинок. («Основи безпеки дітей дошкільного віку», с. 174)

Перша прогулянка: Цільова прогулянка вулицею.Сюжетно-рольова гра: «Автобус»Рухливі ігри: «Пташки та автомобіль»

Друга половина дня: «Дорожні знаки», мета: формувати уявлення дітей про дорожні знаки, що це, для чого потрібне.

Ігрові ситуації: «Як ведмідь шукав їдальню?», «Зайчик переходить дорогу».

Вечір: перегляд діафільмів та розгляд картин.

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: бесіда на тему «Якими предметами не можна користуватися, коли немає дорослих»Рухливі ігри: «Біжи до мене»

Дидактичні ігри: «Горить – не горить», мета: ознайомлювати дітей із номером «101», закріплювати знання про предмети, що можуть швидко спалахнути, використовуючи предметні картинки; «Вогонь – ворог, вогонь – друг», мета: закріплювати знання про корисність та шкідливість вогню».

Заняття: «Читання твору С. Маршака «Пожежа». Ліплення «Драбинка».Мета: розширити уявлення про працю пожежників, їхню сміливість, мужність, закріплювати правила поведінки вдома.

Перша прогулянка: спостереження за транспортом спеціального призначення: швидка допомога, пожежна машина і т.д.Сюжетно-рольова гра: «Сім’я»Рухливі ігри: «По рівненькій доріжці», «Знайди свій будинок»

Друга половина дня: Читання вірша В. Загороднюка «Його величність – Сірничок»

Творче завдання: «Розфарбуй полум’я на картині», мета: формувати вміння обирати відповідний колір під час фарбування полум’я.

Вечір: інсценування казки «Киць чин дім».

Четвертий день.

«Дитина серед людей»

Ранок: Бесіда за казкою «Котик і півник».Рухливі ігри: «Знайди свій будинок»

Заняття: «Коли ти вдома сам». Бесіда за казкою «Вовк та семеро козенят». Настільний театр «Вовк і семеро козенят»Мета: дати дітям знання про те, що буває з тими, хто забуває, як треба поводитися, коли ти вдома сам, яких правил слід дотримуватись.

Перша прогулянка: ігрова ситуація « З ким можна спілкуватись, а з ким – ні»

Рухливі ігри: «Влучи у коло», «Хто далі кине?»

Друга половина дня: ігрова ситуація «До нас завітали гості»

Гра тренінг: «Один удома».

Колективна робота: виготовлення атрибутів до сюжетних і дидактичних ігор.

П’ятий день.

«Здоров’я дитини»

Ранок: Спостереження за роботою лікаря в медичному кабінеті.Рухливі ігри: «Кошенята»Досліди з водою. Вода корисна і шкідлива. Читання віршаЛ. Українки «З гір на долину».

Заняття: «До Країни здорових зубів»

Перша прогулянка: «Зимові розваги» з фізичними вправами.Спостереження за бурульками.Рухливі ігри: «Зайці і вовк», «По рівненькій доріжці»

Друга половина дня: Сюжетно-рольова гра «Лікарня». Читання віршаЛ. Камінчука «Півникове горе».

Проблемна ситуація: «Як дізнатися про стан погоди?»

Вечір: перегляд мультфільмів.

Середня група.

Перший день.

«Світ навколо нас»

Ранок: «Зимонька прийшла – хуртовину принесла».Рухливі ігри: «Знайди де заховано», «Горобчики»

Заняття: «Подорож до зимового лісу»Мета: ознайомлювати дітей із стихійними явищами – природою їх виникнення, із характерними ознаками та негативними наслідками для людини, формувати правильну поведінку у складних погодних умовах.

Перша прогулянка: Спостереження за станом погоди. Бесіда на тему: «Перша допомога при відмороженні.»Самостійна рухова діяльність.

Друга половина дня: дидактичні ігри «Допоможи казковим героям уникнути небезпеки», «Зоопарк»; мета: учити правил поведінки з хижими тваринами, птахами під час екскурсії з батьками до зоопарку, виховувати обачність, повагу до тварин.

Бесіда «Правила поведінки на льоду»

Вечір: перегляд діафільмів.

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: Бесіда «Як поводитися у транспорті», читання вірша В. Паранової «Поведінка в тролейбусі». Розглядання сюжетних картинок. («Основи безпеки дітей дошкільного віку», с. 174)Рухливі ігри: «Кольорові автомобілі», «Горобці та автомобіль».Сюжетно-рольова гра «Вулиця».

Заняття: Малювання «Дороги та мости», мета: учити дітей передавати в малюнках побачене під час прогулянок вулицями міста, поповнювати словник термінами: «алея», «дорога», виховувати інтерес до професії працівників транспорту.

Перша прогулянка: цільова прогулянка «До зупинки транспорту», мета: закріплювати правила культури поведінки, посадки у міський транспорт.Сюжетно-рольова гра: «Ми – пасажири поїзда».Рухливі ігри: Катання під час прогулянки на санчатах.

Друга половина дня: Конструювання «Залізничний транспорт», мета: дати дітям поняття про різноманітність залізничного транспорту: поїзд, електропоїзд, локомотив.

Читання віршів В. Паронової «Острівок небезпеки», «Зебра», «Світлофор».

Вечір: ігрові ситуації «Якщо ви загубились», «Чого бракує на перехресті».

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: відгадування загадок про небезпечні предмети. Правила поводження з електроприладами. Сюжетно-рольова гра «Кухарі».Рухливі ігри: «Біжи до мене».

Заняття: Спостереження за працею кухаря. Аплікація «Посуд».Моделювання ситуації «Що сталося б, якби не було пожежників?».

Перша прогулянка: обговорення твору С.Маршака «Киць чин дім». Фізкультура.

Друга половина дня: «Незнайко біля ялинки». Читання казки Т. Коломієць «Козенята і вогонь»

Сюжетно-рольова гра «Праця на кухні»

Вечір: гра-драматизація за казкою Т. Коломієць «Козенята і вогонь».

Четвертий день.

«Дитина серед людей»

Ранок: проблемні ситуації «Андрійко загубився», «Усі дорослі пішли з дому», «Незнайомець пропонує …» Рухливі ігри: «Знайди де сховано?» «Хто вийшов?»

Заняття: Мовленнєве спілкування «Переказ казки «Вовк та семеро козенят». Складання творчої розповіді «Сам удома».

Перша прогулянка: розгляд небезпечних предметів: дроту, гілок, цвяхів, битого скла, каміння, палиць.

Рухливі ігри: «Знайди собі пару», «Знайди і промовчи».

Друга половина дня: «Про злі віруси і мікроби»

ігрова вправа «Вам подзвонили у двері».

Вечір: виготовлення плаката «Дитина серед людей».

П’ятий день.

«Здоров’я дитини»

Ранок: бесіда «Про наші вушка.» Мета: розкрити значення слуху в житті дитини.

Розглядання серії картинок про лікарів ( хірург, лор, терапевт, педіатр, окуліст, стоматолог).

Заняття: «Дітям про радіацію. Що таке радіація?»Мета: дати дітям поняття, що таке радіація, звідки береться шкідлива радіація, про речовини, які випромінюють радіацію, про те, що їх використовують у медицині, на АЕС, що речовини, які випромінюють радіацію рухають кораблі та підводні човни.

Перша прогулянка: Спостереження за перехожими. Як вони одягнуті? Чому? Бесіда на тему «Дитячий травматизм. Природа – друг, коли ти добре її знаєш».

Рухливі ігри: катання на санчатах.

Друга половина дня: бесіда-розповідь «Про вітаміни»

Сюжетно-рольова гра «Аптека»

Вечір: перегляд мультфільмів.

Старша група.

День перший.

«Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за змінами, що відбулися в природі. Закріпити ознаки зими. Розглядання серії картинок про стихійні лиха взимку (ожеледиця, заметіль, голо лід) Рухливі ігри.

Заняття: складання розповіді за серією картинок «Зимові розваги». Читання оповідання О.Цечельської «Пригода на ковзанці».

Перша прогулянка: ігрова ситуація «Що було б, якби..?» (узагальнити знання дітей про ознаки зими, розваги та правила поведінки в цей період).Самостійна рухова діяльність.

Друга половина дня: дидактичні ігри «Допоможи казковим героям уникнути небезпеки», «Зоопарк»; мета: учити правил поведінки з хижими тваринами, птахами під час екскурсії з батьками до зоопарку, виховувати обачність, повагу до тварин.

Бесіда «Правила поведінки на льоду»

Вечір: перегляд діафільмів.

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: бесіда «Де ремонтують машини?» Дидактичні ігри: «Відгадай, що змінилося?»

Рухливі ігри: «Чия ланка швидше збереться?»

Комплексне заняття з мовленнєвого спілкування, математики, малювання: «Світлофор» Мета: учити складати описові розповіді, закріплюючи знання про правила дорожнього руху; вправляти в малюванні дорожніх знаків; орієнтуватися у просторі (прямо, праворуч, ліворуч, по колу відповідно до дорожніх знаків.

Перша прогулянка: цільова екскурсія «На площу», мета: дати поняття, що площа це велике перехрестя, де все рухається по колу.

Самостійна рухова активність дітей.

Друга половина дня: бесіда «Небезпечні ситуації на вулицях».

Дидактичні ігри: «Хто швидше складе знак?», «Чим можна подорожувати?»

Вечір: Розвага «Гномики на вулиці» Інтерв’ю з дітьми «Що ти знаєш про правила дорожнього руху?»

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: словесно-дидактична гра «Відгадай слово?» (віршовані загадки про предмети пожежегасіння). ПДД: Повітря і вогонь. Рухливі ігри: «Допоможи молодшому», «Пожежники».

Заняття: «Вогонь – друг чи ворог?» Читання казки К. Чуковського «Плутанина». Ознайомлення з інвентарем у протипожежному куточку ДНЗ. Малювання «Протипожежний інвентар».

Сюжетно-рольова гра «Ми – пожежники»

Перша прогулянка: спостереження за транспортом спеціального призначення: швидка допомога, пожежна машина і т.д. Рухлива гра «Пожежники на навчанні».

Друга половина дня: гра-драматизація за казкою Т. Коломієць «Козенята і вогонь» (мета: розвивати знання про правила поведінки під час пожежі, учити висловлювати своє ставлення до вчинків героїв в скрутній ситуації, виховувати товариськість, почуття взаємодопомоги).

Будівельно-конструкційні ігри «Гаражі для пожежної машини»

Вечір: створення поробок, аплікацій, малюнків на тему: «Щоб не сталося біди».

Четвертий день.

«Дитина серед людей»

Ранок: бесіда за знайомою казкою «Буратіно» (звернути увагу на те, що буває коли довіряєш незнайомцям, розвивати вміння оцінювати поведінку казкових героїв.)Рухливі ігри.

Заняття: Азбука безпеки спілкування з тваринами». Ліплення на тему «Мої друзі – тварини» Сюжетно-рольова гра «Ветеринарна клініка».

Перша прогулянка: проблемні ситуації «Телефонний дзвінок», «У двері подзвонили?», «Друзі на вулиці, а ти вдома». Мета: закріплювати знання про небезпеку від відчиненого вікна, балкону, спілкування по телефону з незнайомим. Рухливі ігри: «Знайди собі пару», «Знайди і промовчи»

Друга половина дня: Школа ввічливості. Малювання на тему «Мій друг».

Вечір: гра – тренінг «Один удома».

П’ятий день.

«Здоров’я дитини»

Ранок: бесіда «Злі віруси та мікроби». Сюжетно-рольова гра «Аптека»

Заняття: «У лабораторії лікаря Айболитя». Читання уривку з казки К. Чуковського «Лікар Айболить». Мета: узагальнити знання дітей про корисність ліків, що допомагають боротися зі шкідливими мікробами, закріплювати знання про неможливість самостійного лікування, виховувати бережливе ставлення до свого здоровя.

Перша прогулянка: Бесіда «Що таке загартовування?» Фізкультура на прогулянці. Рухливі ігри: катання на санчатах.

Друга половина дня: складання розповідей за серією картинок «Зимові розваги». Закріпити правила поводження під час гри в сніжки, катання на санчатах, лижах тощо.

Сюжетно-рольова гра «Швидка допомога».

Вечір: перегляд мультфільмів.

Кiлькiсть переглядiв: 110