Перспективне планування з ОБЖД(всі вікові групи)

Весна

Молодша група.

Понеділок

«Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за змінами, які відбулися у природі. Закріпити ознаки весни. Д/гра «Коли це буває?»ПДД: спостереження в куточку природи за цибулькою, квасолею, тощо.

Заняття: «Дитина має свої права». Малювання.

Перша прогулянка: Спостереження за змінами, що сталися на майданчику, квітнику. Звернути увагу на перші весняні квіти. Рухливі ігри: «Кошенята», «Горобчики і автомобіль» Бесіда: «Що таке повінь? Що її спричиняє?»

Друга половина дня: Психогімнастика. Бесіда на тему: «Чистота – запорука здоров’я». Дидактична гра «Добре – погано»

Вечір:прислів’я та приказки про чистоту..

Вівторок

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: спостереження за рухом транспорту на вулиці. Розгляд серії картин «Вулиця». Рухливі ігри: «Знайди де заховано?» «Горобчики» Бесіда: «Ми - пішоходи»

Заняття : Конструювання «Машини»

Прогулянка: ігрова ситуація «Хто де їде, хто де йде?»Сюжетно-рольова гра: «Автобус» Рухливі ігри: «Пташки та автомобіль»

Друга половина дня: бесіда «Який буває транспорт?»Дидактична гра «Склади ціле»

Вечір: перегляд діафільмів та розгляд картин.

Середа

«Предмети навколо нас»

Ранок: бесіда за казкою «Федорине горе» Рухливі ігри: «Біжи до мене» Дидактичні ігри: «Горить – не горить», мета: ознайомлювати дітей із номером «101», закріплювати знання про предмети, що можуть швидко спалахнути, використовуючи предметні картинки; «Вогонь – ворог,вогонь – друг», мета: закріплювати знання про корисність та шкідливість вогню».

Заняття: сюжетно-дидактична гра «Обладнаємо квартиру».

Перша прогулянка: спостереження за транспортом спеціального призначення: швидка допомога, пожежна машина і т.д. Сюжетно-рольова гра: «До нас завітали гості Рухливі ігри: «По рівненькій доріжці», «Знайди свій будинок»

Друга половина дня: бесіда «Чим зайнятися вдома самому?»Мета: закріпити правила поведінки в побуті.

Вечір: інсценування казки «Троє поросят».

Четвер

«Дитина серед людей»

Ранок: спостереження за тим як одягаються люди на весні. Рухливі ігри.

Заняття: народна українська казка «Котик і півник». Обговорення проблемних ситуацій. Формувати поняття «свої – чужі».

Перша прогулянка: ігрова ситуація « З ким можна спілкуватись, а з ким – ні»

Рухливі ігри: «Влучи у коло», «Хто далі кине?»

Друга половина дня: «Сонце стукає у віконце» - довести дітям користь від сонячного проміння, а також те, що сонце може бути шкідливим. Гра тренінг: «Один удома».

Колективна робота: виготовлення атрибутів до сюжетних і дидактичних ігор.

П’ятниця

«Здоров’я дитини»

Ранок: Спостереження за роботою медичної сестри в медичному кабінеті. Ігри –медитації. Бесіда про здоров’я людини, режим дня, санітарно-гігієнічні правила, харчування та загартування.

Заняття: «От нещастя, от біда – спішить в гості Вереда!»

Перша прогулянка: катання на самокатах, малювання крейдою, гра в «класики». Рухливі ігри: «Зайці і вовк», «По рівненькій доріжці»

Друга половина дня: бесіда «Якщо руки не помити – тяжко можна захворіти!»

Сюжетно-рольова гра «Лялька прокинулась», закріпити правила особистої гігієни.

Вечір: перегляд мультфільмів.

Робота з батьками:

- виготовлення ширм з проблем: «Що слід знати дитині про правила поведінки в екстремальних ситуаціях?», «Безпека наших дітей у наших руках»

- віршований матеріал для самостійного опрацювання.

Середня група.

Понеділок

«Світ навколо нас»

Ранок: «Зимонька прийшла – хуртовину принесла». Рухливі ігри: «Знайди де заховано», «Горобчики»

Заняття: «Люби землю плідну, як матір рідну». Ознайомлювати з правилами життєво-безпечної поведінки в природному довкіллі.

Перша прогулянка: екскурсія до парку. Самостійна рухова діяльність.

Друга половина дня: конструювання. Бесіда «Явища природи: блискавка, буревій, град»

Вечір: перегляд діафільмів.

Вівторок

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок:Рухливі ігри: «Кольорові автомобілі», «Горобці та автомобіль» Сюжетно-рольова гра «Вулиця».

Заняття: складання розповіді за опорними картинками «Шлях до дитячого садочка». Малювання «Наша вулиця»

Перша прогулянка: ігрова ситуація «Будівництво». Бесіда «Які види транспорту знають діти?Сюжетно-рольова гра: «Ми – пішоходи». Рухливі ігри.

Друга половина дня: Конструювання «Літаки».

Читання віршів, скоромовок на вибір вихователя.

Середа

«Предмети навколо нас»

Ранок: відгадування загадок про небезпечні предмети. Правила поводження з електроприладами. Сюжетно-рольова гра «Обладнаємо квартиру». Бесіда «Жуйка – солодкий делікатес або запеклий ворог?»Рухливі ігри.

Заняття: моделювання ситуації «Що сталося б, якби не було пожежників, лікарів, тощо?»

Перша прогулянка: спортивні ігри, естафети.

Друга половина дня: ТРВЗ- тренінги: «За що ти себе любиш?» «Склади свій образ».

Сюжетно-рольова гра: «Кухарі»

Вечір: ігри-драматизації за українськими народними казками.

Четвер

«Дитина серед людей»

Ранок: бесіда «Чим зайнятися вдома самому?»Рухливі ігри: «Знайди де сховано?» «Хто вийшов?»Психологічна гра «Компліменти»

Заняття: «Незнайомці – вигадники». Читання уривків із художніх творів, бесіда за прочитаним, розглядання ілюстрацій. («Червона шапочка», «Троє порося», «Котик і півник»).

Перша прогулянка: праця в природі, прибирання майданчику. Рухливі ігри: «Знайди собі пару», «Знайди і промовчи».

Друга половина дня: бесіда «Явища природи: блискавка, буревій, град!»

Психогімнастика «Мовчазна розмова».

Вечір: інсценування казки «Вовк та семеро козенят».

П’ятниця

«Здоров’я дитини»

Ранок: бесіда «Що таке повінь?» Розглядання серії картинок.

Заняття: «От нещастя, от біда – спішить в гості Вереда!»

Перша прогулянка: дидактична гра-лабіринт «Допоможи казковим героям уникнути небезпеки» - формувати елементарні навички поведінки у екстремальних ситуаціях. Рухливі ігри: катання на самокатах.

Друга половина дня: бесіда-розповідь «Якщо руки не помити – тяжко можна захворіти!»

Сюжетно-рольова гра «Аптека»

Вечір: перегляд мультфільмів.

Старша група.

Понеділок.

«Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за змінами, що відбулися в природі. Закріпити ознаки весни. Розглядання серії картинок про стихійні лиха (повінь, град, буревій) Згадати народні прикмети про весняні явища в природі. Рухливі ігри.

Заняття: «Птахи і тварини навесні»

Перша прогулянка: спостереження за шпаківнею. Екскурсія до паркової зони. Самостійна рухова діяльність.

Друга половина дня: виховання дбайливого ставлення до рослин, робота в куточку природи, спостереження за цибулькою, квасолею, тощо.

Бесіда «Лікарські рослини для здоров’я та сили!»

Вечір:вірші про весну .

Вівторок .

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: спостереження за транспортом спеціального призначення ( пожежна, швидка, міліція, сміттєзбиральна машина, молоковоз, і т.д.) Дидактичні ігри: «Відгадай, що змінилося?»Рухливі ігри.

Заняття: конструювання «Вулиця»

Перша прогулянка: пішохідний перехід. Рухливі ігри. Друга половина дня: бесіда «Наш друг – світлофор!».

Заняття з ТРВЗ : розігрування ситуацій за серією картин:»Випадок на дорозі», «Що було б, якби…»

Вечір:вірші про пішоходів.

Середа .

«Предмети навколо нас»

Ранок: бесіда про небезпеку необережної поведінки у побуті – ураження електричним струмом, падіння з меблів, ігри з вогнем. ПДД: зі свічкою – припинення горіння без доступу повітря, - зміни властивостей предметів під час нагрівання, - зміна стану різних речовин. Рухливі ігри: «Допоможи молодшому», «Пожежники».

Заняття: екскурсія по приміщенню ДНЗ для ознайомлення з протипожежним інвентарем. Розширити уявлення про засоби гасіння пожежі. Моделювання екстремальних ситуацій. Закріпити правила поведінки в таких ситуаціях, номери телефонів екстремальних служб. Моделювання ситуацій у вигляді інтерв’ю, взятого у вогню «Як я з’явився?» Малювання .

Сюжетно-рольова гра «Ми – пожежники»

Перша прогулянка: «Школа екстремальних ситуацій».

Рухлива гра «Пожежники на навчанні».

Друга половина дня: дидактична гра «Вибери електроприлади» - закріпити назви предметів побутової техніки та їх призначення.

Будівельно-конструкційні ігри «Гаражі для пожежної машини»

Вечір: моделювання ситуацій «Перша допомога при опіках», «Як дихати під час пожежі?»

Четвер.

«Дитина серед людей»

Ранок: бесіда «Чим зайнятися вдома самому?»Рухливі ігри.

Заняття: «Коли вдома немає дорослих». Моделювання ситуацій: «Дитина в небезпеці», «Сім’я», «У мене задзвонив телефон» Сюжетно-рольова гра «Сім’я».

Перша прогулянка: індивідуальні та групові бесіди на закріплення правил поведінки у колективі. Вчити дітей помічати негативні прояви поведінки товаришів та допомагати спільно виправляти їх. Моделювання ситуацій «Новачок у дитсадку» Рухливі ігри: «День і ніч», «Заєць без хатки»

Друга половина дня: Школа ввічливості. Малювання на тему «Мій друг». Сюжетно-рольова гра «В дитсадку»

Вечір: інтелектуальна гра «Розумники та розумниці».

П’ятниця.

«Здоров’я дитини»

Ранок: бесіда про фізичне та психічне здоров’я людини; ознаки міцного здоров’я.. ПДД: як реагує шкіра на воду різної температури. Сюжетно-рольова гра «Лікарня»

Заняття: «Хто із загартуванням дружить – ніколи не тужить!»

Перша прогулянка: Бесіда «Жуйка – солодкий делікатес або запеклий ворог?»Рухливі ігри: катання на самокатах, гра в «класики».

Друга половина дня: бесіда «Що таке здоровий спосіб життя?»

Спортивна розвага «Малі олімпійські ігри».

Вечір: перегляд мультфільмів.

Кiлькiсть переглядiв: 54