Перспективне планування з ОБЖД (всі вікові групи), осінь

Молодша група.

Перший день. «Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за змінами, які відбулися у природі. Закріпити ознаки осені. Д/гра «Коли це буває?»

ПДД: Звернути увагу дітей на дерева, на листочки, що з ними відбувається?

Заняття: «Подорож із білочкою по гриби». Аплікація на тему «Гриби в кошику».

Перша прогулянка: Спостереження за змінами, що сталися на квітнику. Які квіти залишились? Ігри з піском. Очищення доріжок від листя.

Бесіда: «Правила поведінки у довкіллі»

Рухливі ігри: «У ведмедя у бору», «Діти в лісі»

Друга половина дня: Психогімнастика. Д/гра «З якого дерева листочок?».

Бесіда на тему: «Рослини навколо нас»

Мета: Ознайомити дітей з рослинами, які використовуються з лікувальною метою.

Дати уявлення про значення рослин для життя та здоров’я людини.

Дидактична гра «Вилікуємо ведмедя»

Вечір: Ігрова ситуація «Зламана гілка», «Зірвана квітка».

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: Спостереження за машиною, яка завозить продукти в дошкільний заклад. Розглянути іграшкові вантажівки та легкові авто, порівняти їх. Розглянути картину «На вулицях міста»

Рухливі ігри: «Горобці та кіт» Д/гра «Можна чи ні?»

Заняття: Малювання «Наш друг світлофор».

Перша прогулянка: Пішохідний перехід до перехрестя. Пояснити дітям значення світлофора, формувати поняття, що таке пішохідний перехід.

Сюжетно-рольова гра: «Водії»

Рухливі ігри: «Пташки та автомобіль»

Друга половина дня: Слухання «Пісні про світлофор» (музика А. Філіпченка).Конструювання: Вчити будувати широку і вузьку доріжку (проїжджа частина і тротуар), закріпити назви і призначення частин вулиць (алея, бруківка, дорога)

Музично-дидактична гра «Іди, замри, стій».

Вечір: перегляд діафільмів та розгляд картин.

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: Бесіда з дітьми про небезпечні предмети, які є на кухні. Як правильно поводитись з ними? Чому неможна гратися із запальничками, сірниками?

Рухливі ігри: «Біжи до мене»

Заняття: «Мамині помічники» (електропобутові прилади). Читання віршів, відгадування загадок. Розгляд ілюстрацій.

Перша прогулянка: Бесіда на тему: «Часом гра не доводить до добра»(небезпечні предмети-замінники, ігри з дрібними та поламаними іграшками,намистинками, ґудзиками тощо)

Сюжетно-рольова гра: «Сім’я»

Рухливі ігри: «По рівненькій доріжці», «Знайди свій будинок»

Друга половина дня: Бесіда на тему «Сірник маленький, а лихо велике». Закріпити знання про небезпеку ігор із сірниками, вогнем. Розглядання ілюстрацій про пожежний транспорт та його призначення, одяг пожежників та професійний інвентар.

Індивідуальні бесіди «Чому не можна самому брати ліки?», «Чим можна гратися, а чим – ні?»

Дидактична гра «Гарні та погані іграшки»

Вечір: Розігрування потішки «Кицьки дім»

Четвертий день.

«Дитина серед людей»

Ранок: Бесіда з дітьми про рідну домівку, про членів їх родини. Дати уявлення про небезпеку спілкування з незнайомими людьми.

Рухливі ігри: «Знайди свій будинок»

Заняття: «Обережно: незнайомці!». Читання казки С. Маршака «Казка про неслухняне мишеня»

Перша прогулянка: Сюжетно-рольова гра «Лялька Таня прийшла до нас у гості». Підтримувати і поглиблювати атмосферу доброти між дітьми.

Рухливі ігри: «Влучи у коло», «Хто далі кине?»

Друга половина дня: Психогімнастика «Мамі усміхаємось». Слухання музики Е. Гріча «Весело – сумно». Дидактична гра «З ким можна спілкуватись, а з ким – ні».

Ігрова ситуація: «У двері подзвонили, а нікого немає вдома», «Незнайомець пригощає цукеркою»

Вечір: Настільний театр «Вовк і семеро козенят»

П’ятий день.

«Здоров’я дитини»

Ранок: Валеологія. Тема: «Такі корисні речі» (речі особистої гігієни)

Рухливі ігри: «Кошенята»

Заняття: Читання казки К. Чуковського «Мойдодир»

Перша прогулянка: «Чужа собака гавкає», «Чому киця сердиться» - розгляд проблемних ситуацій та правила поводження під час їх виникнення. Спостереження за пішоходами. Як одягнені люди восени. Чому?

Рухливі ігри: «Зайці і вовк», «По рівненькій доріжці»

Друга половина дня: Сюжетно-рольова гра «Лікарня». Бесіда на тему: «Звідки беруться бруднулі?».

Проблемна ситуація: «Як дізнатися про стан погоди?»

Вечір: перегляд мультфільмів.

Середня група.

Перший день.

«Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за вітром. Як він колише віти дерев, що відбувається з листям,на якому дереві листя більше? Закріпити ознаки осені.

Рухливі ігри: «Знайди де заховано», «Горобчики»

Заняття: «Рослини – ліки», «Відгадай на смак»

Мета: Продовжувати ознайомлювати дітей з лікарськими рослинами, які мають цілющі властивості. Вчити обережно поводитись з ними та використовувати їх для профілактики та лікування.

Перша прогулянка: Спостереження за станом погоди. Дидактична гра «З якого дерева листочок?» Вчити дітей бути обережними в холодні дні, правильно одягатись. Сюжетно-рольова гра «Лісова аптека».

Самостійна рухова діяльність.

Друга половина дня: ПДД : Досліди з повітрям.

Дихальна гімнастика.

Психотренінг «Я – дерево»

Творча гра: «Мандрівка по лісу» (сформувати навички безпечної поведінки з різними рослинами та грибами в лісі, закріплювати знання про їстівні та отруйні гриби, заборону їх вживання дітям дошкільного віку)

Вечір: перегляд діафільмів.

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: Спостереження за видами спеціального транспорту. У групі – розглядання картини «Наша вулиця». Закріплення знань про односторонній та двосторонній рух, про правила для пішоходів та водіїв. Читання художньої літератури, заучування віршів про дорожній рух.

Рухливі ігри: «Кольорові автомобілі», «Горобці та автомобіль» Д/гра «Збери знак: «Пішохідний перехід»

Заняття: Аплікація. Тема: «Транспорт на вулиці» (учити виготовляти з паперу легковий, вантажний, пасажирський транспорт, використовуючи прийоми згинання аркуша навпіл).

Перша прогулянка: «Екскурсія вулицею». Спостереження за пішоходами на перехресті. Ігрова ситуація «Допоможемо пішоходам»

Сюжетно-рольова гра: «Шофери»

Рухливі ігри: Катання під час прогулянки на триколісному велосипеді.

Друга половина дня: Складання розповіді за опорними картинками «Шлях до дитячого садочка». Бесіда на тему: «Обов’язки пішоходів». Розучування скоромовок, прислів’я про транспорт.

Музично-дидактична гра «Іди, замри, стій».

Вечір: Інсценування: «У країні дорожніх знаків».

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: Бесіди з дітьми про безпеку поведінки у побуті (газова та електрична плита, електрокомбайн, міксер, м’ясорубка, тощо). Небезпечними є також ножі, виделки, ліки, харчові добавки – оцет, приправи тощо.Сюжетно-дидактична гра «Обладнаємо квартиру».ПДД: «Вогонь – друг, вогонь – ворог»

Рухливі ігри: «Біжи до мене», «Пожежники».

Заняття: Бесіда «Небезпечне свято». Ознайомити дітей з правилами поведінки на масових гуляннях (небезпека у користуванні аерозолями, хлопавками, петардами, бенгальськими вогнями).

Моделювання ситуації «Коли в квартирі пожежа».

Сюжетно-рольова гра «Сім’я». Закріпити знання про користування електропобутовими приладами, про небезпечні предмети вжитку.

Перша прогулянка: Гра-конкурс «Хто швидше загасить вогонь?» Проблемні ситуації: «Яскрава коробка посеред двору», «Скарби» майданчика»(шприц, цвях, ніж, запальничка, балончик).

Друга половина дня: Розгляд ілюстрацій із зображенням пожежного транспорта.

Кiлькiсть переглядiв: 41