Як зробити бесіду з дитиною

ефективною

логопед - Підготуйте дитину до бесіди. Щоб брати активну участь у бесіді, дитина повинна мати стартовий багаж інформації, базових знань, достатній запас емоційних переживань, осмислене ставлення до предмета бесіди, вмотивованість, налаштованість обговорити певне питання. Підготовленій дитині є що зауважити, вона зберігає інтерес до теми розмови. У разі непідготовленості дитини ви ризикуєте перетворити бесіду на монолог, до якого дитина швидко втратить інтерес, нудьгуючи, чекатиме завершення або намагатиметься перевести запропоновану тему на справді цікаву для неї.

- Стимулюйте інтелектуальну й мовленнєву активність дитини, використовуючи:

· прийом педагогічної провокації (висловлення сумнівного твердження, яке дитина намагатиметься підтвердити або спростувати);

· звернення до досвіду дитини;

· ігрові вправи та стимулювальні завдання;

· невеликі за обсягом, але влучні інформаційні повідомлення тощо.

- Не зловживайте запитаннями — це швидко втомлює й набридає. Не поспішайте відповідати самостійно, а дайте дитині час подумати; віддайте перевагу запитанням, що спонукають мислити, — дитині подобається розв’язувати складні завдання, виявляти свою обізнаність.

- Створюйте під час бесіди живу емоційну атмосферу, підтримуйте доброзичливий тон. Цьому сприятиме щирість, правдивість і простота успілкуванні. Ваші особисті переживання та відчуття дадуть змогу викликати в дитини інтерес до проблеми, що обговорюється, стимулювати її активність ісуб’єктну позицію.

- Визначте, що для вас буде пріоритетним — показова дисципліна чи жива атмосфера пізнання. Зауваження й приструнювання, як свідчить практика, за відсутності змістовної розмови не сприяють дисципліні, а, навпаки, емоційно нівелюють загальну позитивну й ділову атмосферу спілкування. Коли дитині по справжньому цікаво, її не доведеться заспокоювати, «всаджувати», адже увага дитини буде зосереджена на самому предметі пізнання.

- Не намагайтеся спрощувати зміст бесіди, натомість спрямовуйте його на відкриття дитиною істини, свого знання, а не на репродуктивне запам’ятовування і відтворення знань, поданих вами в готовому вигляді. Не займайте також у бесіді позицію «над розмовою», визнаючи себе одноосібним суб’єктом мовлення, заповнюючи бесіду власним змістом.

Кiлькiсть переглядiв: 14