2018-11-07
7.11.2018 року проведено районне методичне засідання практичних психологів та соціальних педагогів за темою «Сучасні підходи до організації корекційно- розвиткової роботи з дітьми дошкільного віку, що мають затримку психічного розвитку»
Даний час проблемі виховання і навчання дошкільників з затримкою психічного розвитку (ЗПР) приділяється значна увага як у сфері науки, так і практики. Це обумовлено тим, що збільшується кількість дітей з проблемами у розвитку, а питання раннього виявлення і корекції недоліків розвитку залишаються недостатньо розробленими.
Своєчасна організація корекційного впливу є основним чинником, що зумовлює соціальну адаптацію і реабілітацію проблемного дитини. На сьогоднішній день в наукових дослідженнях переконливо показано і підтверджено практикою, що найбільші педагогічні можливості для подолання недоліків у розвитку дитини є в період раннього і дошкільного дитинства, тому що в цей період психіка найбільш пластична.
Практика показує, що при наданні своєчасної і адекватної допомоги в умовах спеціального дитячого саду, затримка психічного розвитку у багатьох випадках може бути повністю подолана в дошкільному віці.
Мета корекційної роботи - не лише розвиток розумових здібностей дітей, але і їх емоційне благополуччя і соціальна адаптація. Потрібно активізувати сили самої дитини, налаштувати його на подолання життєвих труднощів. У дітей з ЗПР великі внутрішні резерви, часто бувають дуже гарні природні здібності. Проте проявляти їх обмеження в розвитку мови, гіперзбудливості, або загальмованості цим дітям важко. Отже, мета проведення корекційної роботи-допомогти їм реалізувати свої задатки шляхом підбору найбільш адекватної тактики корекційної роботи, вибору спеціальних прийомів і методів впливу на всі сфери особистості дитини. Соціально-педагогічна та корекційна робота ведеться на основі принципу формує і щадного навчання. Корекційна робота передбачає навчання дітей елементам психогімнастики, релаксації, переключення з одного виду діяльності на інший. Це необхідно для підготовки дітей із затримкою психічного розвитку до успішної інтеграції в колективі здорових однолітків і в суспільстві взагалі. Вона орієнтована на цілісну корекцію особистості та розвиток пізнавальної та емоційної сфер дітей з проблемами у розвитку .
Практичну частину семінару –практикуму представила практичний психолог ДНЗ «Теремочок» » Кисіль Наталія Олександрівна Вікторівна, де розглядалися питання щодо використання батьками ігрових методів в корекційній роботі з дітьми з ЗПР
Кисіль Наталія Олександрівна продемонструвала практичне заняття з батьками та дітьми, що мають затримку психічного розвитку.
Директор Центру практичної психології Тамара Володимирівна Герасімюк ознайомила присутніх з програмами , які допомагають педагогам у вирішенні даної проблеми .Практичним психологом центру практичної психології Крюковою Людмилою Олександрівною надано рекомендації , які допоможуть педагогам у їх практичній діяльності.